Sunday, February 8, 2009

..:: TM nyer citer ::..

Bagusnye tm... baru malam sebelumnye complen pasala modem problem.. ari nie pepagi lagi dah call nak datang rumah.. nak ganti modem baru.. kemas2 apa yang patut.. buat nasi amsyar.. technician tue pun sampai.. dia masuk terus tukarkan modem.. aku sambung keje aku kat dapur.. tetiba my hubby panggil.. "sayang kena bayar rm30".. eh.. takde mention pun malam tadi pasal kena bayar nie.. aku pun tak puas hati.. asal kena bayar plak.. dia kate modem mmg free tapi configuration kena bayar.. la ye ke... takut dia tipu.. aku gertak dia nak call tm tanya betul ke kena bayar.. dia kata call la mmg kena bayar.. kalo nak configure sendiri pun bole...

aku pun ngan yakin kate.. tak pela bole buat sendiri... technician tue pun siap2 nak balik.. pikir2 punye pikir.. kang kalo tak jadik budak nie nak datang balik mesti susah.. aku mmg nak pakai sangat intenet nie.. bolela.. bayar pun bayarla... tapi apa yg dia buat aku catat satu persatu.. pas nie aku bole buat sendiri... puas hati ngan apa yg dia tunjuk... aku pun bayar tanpa resit...

esoknye org cs tm call tanya pasal modem... aku pun jawab ok..dah tukar dan bole surf pun intenet sekarang... tapi aku tanya apasal tak bagitau awal2 yg kena bayar rm30 untuk configuration... pastue dia cakap eh kena bayar ke... apa lagi aku pun hangin satu badan.. dia pun tak tau yg kena bayar.. katanya kalo technician tm tak kena ... maybe yg datang tue kontraktor punya org... oooo.. kirenya aku nie rugila sebab yang datangnye kontraktor bukan org tm sendiri.. aku tak puas hatila.. aku kate mane bole macam tue.. aku nak duit aku balikla camni.. dia kate ok nanti dia usahakan...

sebelum tue... bill tm rumah aku dah dua bulan (bulan 12 ngan bulan 1) ada sewa bulanan phone.. sedangkan aku dah tukar amik yg combo.. so sebulan rm60 je.. nie bulan 12 rm 98 aku kena bulan 1 rm 84 aku kena... pastue aku call le komplen... rasanya dah tiga kali dah komplen.. "saya sarankan bayar dulu ye nanti adjustment tak bole buat".. so dengan berat hati aku pun bayar.. call tanya pasal perkembangan dia bole kate.. nie bahagian lain punye part.. saya tak bole jawab... aku pun dail semula masuk bahagian lain.. pastu dia pun jawab.. tak bole nie bahagian lain punye..

hai.. cs nie mane2 sama je suka passing2...

No comments:

Post a Comment