Sunday, June 21, 2009

..:: Bisul oh Bisul ::..

Penyakit bisul merupakan kumpulan nanah terkumpul di dalam rongga yang terbentuk oleh tisu akibat proses jangkitan (biasanya disebabkan oleh bakteria atau parasit) atau sebarang bahan asing (contohnya. luka tikaman/tembakan). Ia merupakan sistem ketahanan diri tisu untuk menghalang penyebaran bahan berjangkit kepada bahagian badan yang lain.

penyakit nie dah melanda diri aku.. pergh.. sakitnye tuhan aja yg tahu... rasa sakitnye mula terasa pada hari isnin 15/6.. tapi masih bole bertahan.. datang keje tengok nak kena pindah plak tue... so tak terasa sangat... hari selasa 16/6 tue dah rasa sakit.. pikir barang2 aku bersepah lagi.. datang juga keje settlekan barang ngan tempat duduk dulu.. time tue dah terasa sakit.. syukurla kemas2 barang dan tempat tue tak lama.. dlam pukul 11.00 dah hampir siap.. minta kebenar hod nak ke klinik..

so aku g la klinik kat depan untuk tanya pendapat... dia kate nie kena refer hospital.. so call egen insuran.. alamak dia kate insuran baru je tukar plan.. so tak cover lagi.. kena tunggu sebulan.. mane bole tunggu.. so klinik syorkan pegi hospital pantai.. aku pun g la sana.. lepas check dia kate kena operation.. kos dalam 1600 hingga 2000.. so pikir2 punye pikir g GH jela.. my hubby pun ada GL.. sakitnye sama juga..

sampai GH g emergency room.. tunggu nombor.. tengok org mmg ramai.. tapi boleh tahanla cepat juga servis kat emergency room tue.. takdela tunggu lama sangat.. lepas check aku pun kena tahan wad.. huhuhu.. teringat kat amsyar.. camnela amsyar nak tido malam nie tak dapat nenen.. urusan masuk wad aku buat sendiri my hubby takde dia balik opis kejab amik GL.. hmm.. kena berjalan sorang nak kedepan pergh.. azabnye..

sbab GL takde so org pendaftaran tue masukkan aku kat wad biasa kelas 3.. huhuhu wad lama plak tue.. tak lama tue adik aku pun sampai.. macam2 dia cakap ngan pendaftar minta first class.. tapi tak dapat.. takpela aku dah sakit tak kisah le tue semua.. so aku kena ke bilik emergency semula.. gi sane nurse tue kate wad penuh tunggu dulu kat emergency room dia bagi satu katil.. kat situ lelaki perempuan campur.. borak ngan makcik sebelah.. sian dia dari tadi dia kat situ tak masuk wad pun.. tunggu situ dlm 2 jab.. dia pun tolak aku ke wad..

aku perasan dia tolak ke arah wad baru.. bagusle.. pastue dapat plak bilik second class.. aku dengan hanya sehelai sepinggan je datang.. duduk jela diam2 kat situ.. teringatla kat amsyar.. huhuhu.. wah teringat nak operate takut le plak.. takde apa nak buat aku pun tido.. hilang le rasa sakit.. esok pagi aku bangun tak rasa sakit langsung.. rupa2nye dah pecah.. yyeyyeyeye.. aku nak cancelkan operation... nurse tue dah suruh salin baju aku buat dek jerk.. hehehehhe.. doktor check.. kate takpayah operation just cuci je..

ya allah.. waktu cuci punyela sakit... tuela paling sakit.. yelah dia bersihkan luka dengan tak bius... huhuhu... cakitnye... tapi kejab je.. pastue dah ok bole balik... balik

2 comments:

  1. .. pasal nenen.. amsyar ok tak?... aku tak dapat nak bayangkan kalau emir.. bru tinggalkan sejam... merengek tak henti... siap muntah muntah... aku sampai je terus diam... dan tak mahu lepas... kensel dating kat genting... kerana anak lebih memerlukan aku!!!

    ReplyDelete
  2. puas jugak bapak dia nak tidokan.. letak nangis.. dukung nangis.. baringkan nangis.. akhirnya tidur juga.. huhuhu

    ReplyDelete