Monday, July 13, 2009

..::Diskaun Oh Diskaun::..


Jumaat lepas aku ngan sorg geng nie g ke satu bangunan yang menjual pelbagai barang batik.. yg menjadikan kitog kesana adalah baner yang dipaprkan potongan70%.. biasala.. perempuan.. duit tak de tapi nak gak tengok hehheheh.. so sesampai je kitorg kat sane.. terus parking depan pintu masuk lagi.. hehhe kete tak banyak.. so jejalan kat dlam tue.. harga bajunya memang dasyat2.. walaupun telah diskaun..yelah barangnye telah dibrand dan dikenali ramai.. pusing punye pusing.. jumpala satu barang yang murah..hehhehe.. mahal2 tak mampu yang murah bolela.. harga yang dipaparkan adalah RM3.50.. setelah 50% jadila dlm rm1.75.. so bolela.. sebab mmg nak cari tempat letak pot nie.. apatah nama komersialnye dah lupa.. so pikir2 amikla dua..

so g bayar kat kuanter.. disebabkan tempat baru so staffnye pun tak biasa ngan sistem kat kuanter.. dia pun scan.. kuar rm2.00.. kemudian dia masukkan sendiri kod barang tetap harganya kuar rm2.00.. so dia pun edit sendiri dengan masukkan harga asalnya RM3.50.. pastue masukkan 20%.. so kire dia kate dlm RM5.60.. eh aku kate bukan ke 50%.. sebab sebelum nie yg layan aku bagitau aku 50%.. dengan yakinnye aku amik dua.. so dia dengan sekali pandang dari jauh kate 20% je.. aku pun cancelkan pembelian itu.. huhuhu.. tunggu nak key in punye lama... pastue tak sama lak ngan expected harga...

Moral of the story : harga asal barang tadi adalah rm2.00 pastue diskaun 20% jadi RM1.60. Tapi harga dinaikkan menjadi RM3.50 dengan diskaun 50% jadi RM1.75.. tak ke sket lebih kurang harganya.. kesimpulan yg aku dapat adalah.. mesti diorg naikkan harga pastue iklankan potongan tinggi2.. sedangkan harga tersebut telah dinaikkan dari harga asal.. jgnla tertipu dengan potongan harga ini... walaupun aku selalu tertipu..hehheheh..

4 comments:

  1. skang kn tgh megasale huhu..kak june kalu ade brg baik nnt roger2 la..hehe

    ReplyDelete
  2. tu ar psl..huhu..pengguna slalu tertindas..huhu

    ReplyDelete
  3. zatie==>insyaallah.. jgn risau akak tetap ingat.

    akira==>ahakan.. tapi akak tak ek..

    ReplyDelete
  4. ini komen dari aku yg pernah keje kat farmasi ****

    harga pencuci muka XYZ

    harga normal/biasa: RM15.90
    harga promosi: RM9.99
    harga jualan waktu "sales/mega sales": ada diskaun 50%

    so harga diskaun akan digunapakai ke atas harga normal...

    kalau aku kat tempat kau...

    aku akan mintak harga yang telah kau nampak.. dan sepatutnya ko kena jumpa person in charge untuk urusan void dan harga baru...

    juruwang tiada kuasa ke atas penukaran harga... sebaiknya ko kena jumpa yang incharge...

    tapi bila 2 kali baca entry ko...

    hurm...

    potongan harga... dari 50% kepada 20% ko kena check lah balik samada ada label atau tidak... kalau ada label 50% kau ada hak... untuk minta harga yang seperti tertera...

    dan sebtulnya kau layak dapat harga yang paling rendah dia bagi...

    tak silap aku lah...

    aku belum dapat emel dari agen penyiasat... he heeh... nnt aku roger untuk ko jadi penyiasat...

    tas pengalamn ko.. ko boleh buat havoc kat situ tau... he he.. customer is always right....

    ReplyDelete