Sunday, November 30, 2008

Kemelesetan Ekonomi...

sebelum ni aku tak rasa pun apa bezanya jika kemelesetan ekonomi melanda... sekarang baru ada rasa bahang2 kemelesean ekonomi nie... susah nak cari keje.. ada company yang power pun dah stop amik staff sebab nak cut cost...

Cut cost ??? aku ada buat cut cost ke dalam berbelanja.. selalunya hujung bulan barula berjimat... cost yang selalu kena cut ialah cost makan..hehhehe.. tue pun sebab duitnya dah takde nak makan sesedap... belanja still sama... bayar bill tetap sama... ada hati lagi nak tambah bill.. nak pakai air cond... sekarang keperlun air cond tue kurang sebab musim hujan... sejuk wooo... pendam dulula hasrat tue...

hai... gamaknya tahanla dulu keje kat compay nie... claim tak masuk?? naper ofismate cakap tak masuk.. aku check aku puye masuk je.. ke salah kire... walaupun gaji masih floating.... pembahagian belanja dah di buat... duit lom dapat lagi dalam tangan.. tapi dah habis... hehheheh... semuanya kesan kemelesetan ekonomi..

Dalam kemelesetan ekonomi nie pun aku tengok ramai membe2 ke arah bisness... nak bisness ??? rasanya tu yang paling baik bagi cari income tambahan... heran ye.. walupun kemelesetan ekonomi..orang still ada duit untuk berbelanja.. kat shopping tue penuh je org... banyak orang duit ye.... bilala aku nak duit banyak nie... satu bisness aku minat nak buat nak bela ketam... tengok cam best... modal ????modal air liur adalah... nie nak test jual tudung... doakanla berjaya ye...amin.

No comments:

Post a Comment