Monday, December 1, 2008

Bole caya ke?

Wah.. bestnye ... ari nie aku dapat satu berita gembira.. niat aku untuk berhijrah ke suasana kerja baru hampir berjaya... bak kate sumber2 yang boleh dipercayai 75% dapat.... tapi biasalah itu hanya kata-kata sahaja.. hitam putih belum ada lagi... untuk menaikkan semangat aku sumber ini turut berkata gaji yang ditawarkan agak lumayan... lumayan ke kalau 2K. Tak pela.. lebih dari cukup.. kalau ikutkan perasaan tamak RM 10K pun tak cukup...... tapi boleh caya ke?? sekali excited dah lebih.... tup..tup... meeting board tak lepas...

Tempat kerja baru nie... aku dah faham benar selok beluk bisnessnya... semuanya politik.... anak syarikat kerajaan negeri... memang tak ke mana rasanya.. duduk jela dalam negeri nie... masalahnya aku tetap kena mengadap sistem yang sama juga... sistem air... dah merajuk sebenarnya ngan syarikat air nie.. yela dulu janji nak serap aku masuk.. last2 minit tak jadi...

tapi apapun tak kisahla... dah cukup syukur kalo dapat tukar tempat kerja... sayang juga dengan company lama nie... sian la plak nak tinggalka... yela ramai staff dah berhenti... projek mesti di siapkan juga... bukan aku tak suka company lama ni... company nie bagus... sian bawak gi Padang, Indonesia melancung.... kalo tak kerana company memang tak jejak kaki aku dlam kapal terbang tue... walaupun air asia... tapi apakan daya kita semua mesti nak yang lebih baik... dapat2 dengan keadaan ekonomi sekarang...

hidup mesti ke depan....

No comments:

Post a Comment