Tuesday, January 27, 2009

..:: Cuti-cuti Melaka ::..

4 hari cuti.. selalu time cuti2 pepanjang macam nie mesti balik kampung ganu punyer.. tapi kalinie tak balik.. asal.. sebabnye 12/2nie nak balik..my hubby ada keje kat sana.. so amik peluangla balik kampung... duit minyak semua bole claim... yeyeye.. bab cuti sekarang bukan masalah... hehehhehe..

Ari nie ajak mak gi air panas jasin... yela asyik cakap sakit2 kaki... orang kate kat situ bole juga berubat2... ye ke tidak.. wallahualam... kite ikhtiar... aku pun amik kesempatan juga mandi sama.. yela sejak kena ulatbulu waktu balik ganu dulu... abis kulit gatal2.... alhamdulillah ok jugala.. kurang dah gatalnye.. tapi bab lenguh2 tak hilanla...

komen tentang air panas jasin... hm.. bolela.. bayar pun rm6.00 sahaja.. aku ingatkan rm10.00.. masuk je nampak cam water park.. kanak2 memang meriah kat situ... so sampai je cari port... kalo takbawa tikar.. ada tempat duduk disediakan.. berbumbung lagi.. tapi tempat yang disediakan tak banyak.. so share2la dengan family lain... sampai je makan2 sket2 aku ngan mak cari tempat nak rendam kaki...

ada satu kawasan yang air paling panas... tengok org pun tak ramai.. apa lagi aku pun amik port untuk berendam... pergh.. mmg panas pada mulanye... tengok sorang mak ciktue bole berendam lagi... lepas masuk kaki.. aku masukkan pinggang... mmg panas tapi pada awalnya sahaja.. pastu rasa panas tue tak beri kesan pun...aku pun berendam... pergh... berpeluh tue..memang kalo selalu gi situ rasanya bole kurus aku.. ehehhehehe.. ada satu part yg aku sakit ati.. tempat nak salin baju... mandi ok..sebab kat luar.. so tukar baju ada disediakan 2 bilik satu lelaki satu perempuan... dah siap2 mandi.. tunggu utk salin baju plak.. ada sorang indon menjaga pintu.. katanya ada org salin baju... ok... aku pun tunggu lagi... dah 10 minit.. tak kuar lagi... pergh.. hari dah panas.. aku pun soundla indon yg jaga pintu tue.. berapa org salin baju... katanya dua orang.. tunggu lagi.. 5 minit dah berlalu aku tanya org besar ke budak2.. dia kate sorang besar sorng budak... takela tunggu lagi...5 minit berlalu lagi... aku pun sound... asal lama sangat... tempat lelaki dah 3 orang dah selesai... tak lama tue org yang salin baju pun dalam tue kuar... rupanya budak dlm 4 tahun siap pakai gaun lagi... dengan sorang BUDAK 12 tahun.. pergh.. budak rupanya.. patut le lama... apalah punye indon... sabau jela... aku salin sekali ngan mak... cepat sket...

so bintang yang bole diberikan 3 1/2 dari 5 bintang...

No comments:

Post a Comment