Monday, December 29, 2008

..:Balik Haji:..

27/12/2008 jam 8.40 mak akan turun flight di klia... aku sebagai anak mesti kena amik..n tapi pegi sana pun tak ramai.. aku share ngan adik.. satu lagi sedara.. mak kenala naik dengan sedara.. besar sket ketenya.. anak2nya kete kecik.. aku iswara.. adik atos.. takpela.. tumpangla naik kete perdana sedara tue.. selesa sket... tolak dari rumah jam 5.30 ptg... singgah seremban solat magrib... dalam hampir puku 9 baru sampai.. kelam kabutla takut mak dah turun...

hm... rupanya tak kuar lagi.. semua jemaah haji sangkut beg.. pergh.. orang memang ramai... ada makcik selamba je potong line aku.. tetiba dia ble duduk depan aku... dua org plak tue... dia borak2 lak.. bau mulut tue boleh tahanla.. pastu yang tak tahan.. dia boleh panggil sedara mara dia duduk kat situ... last2 aku blah je.. dudukla makcik.. leher aku pun dah sakit terjenguk2... dah macam leher bagau...

sampai pukul 11 pun mak tak kuar lagi... mmg lama.. tengok org kampung yang mak saing2 tue dah kuar.. mak tak kuar2.. rupanya diorg tinggalkan mak kat dalam seseorg cari beg sendiri.. semua lepas diri.. sian mak aku... hampir pukul 11.30 mak pun kuar... rindunya tengok mak.. lagi satu tak sabar nak tengok barang mak beli... heheheh.... kuar je mak salam2 ngan yg tunggu lelain tue.. kitorg pun gerak balik rumah... my hubby drive tak berhenti sampai rumah... sebab kitorg kena balik dulu.. yela nak siap2kan rumah.. bukak lampu.. buat air... pukul 1 pagi baru sampai rumah...dah ada sedara mara yg tunggu luar rumah... ajak masuk tak nak plak... boring le tue kena tunggu lama...

mak sampai dalam pukul 1.30 mlm.. sedara mara yang tunggu tue jumpa salam balik... tak masuk dalam rumah pun... takpela... aku minumla air yang dah buat tue... barang2 mak dah bawa masuk duduk depan rumah.. masa yg dinantikan pun tiba... masa menyelongkar beg..hehhehe.. first sekali.. jubah.. lawa juga kali nie punye jubah.. tue pun sebab mak suruh org lai belikan.. kalo dia yang beli.. mmg tak pakaila jawabnya... tue jela istimewa dari org lain.. amsyar pun dapat jubah juga... jadi mufti amsyarla jawabnya....hehhehe.. tapi mak beli barang mmg tak banyak... sedara mara ramai... mak cakap.. dia sorg kat sana susah nak beli barang bebanyak.. lutut plak tue sakit... pompuan plak tue.. takpela mak... mak pegi pun nak buat ibadah...

semoga haji mak mendapat haji yang mabrur... amin.

No comments:

Post a Comment