Monday, December 15, 2008

Demam..

Hujung minggu kali nie pecah rekod dalam hidu sejak berumah tangga nie tak kuar rumah... kecuali balik rumah mak je.. tu pun sbb adik nak minta tolong masak ada cousin husband dia nak datang... tuela dulu time mak ada tak nak duduk dapur.. ni mak dah gi haji baru terkedek-kedek... Janji dengan dia nak datang dlm area pukul 10-11 pagi... munculnye pukul 12 tghari..hehehehe.. janji melayu... tapi nengok dia dah mula masak... tak sanggup nak tunggu chef juejune datangla tue... pandai pun masak lauk daging goreng kicap... tinggal dagingnye liat sket... rasanya dah ok...

Badan dah rasa tak sihat sejak dari malam jumaat lagi... sian my hubby terpaksa cancel planning nak main footsal.. bukanle aku tak bagi... tetiba je badan nie lain macam... kalo tinggal sorang takpe... ada plak si kecik tue.. kang pitam saper plak nak nengokkan dia... kalo apa2 jadi kat aku takpe.. jgnla si comel tue kesayangan hamba tue... sian hubby mesti member dia kata aku control tak kasik main...

betul2 rasa tak sedap badan malam ahad... nak g klinik.. ongkosnye tiada... tertengok plak citer mentua vs menantu... si erra tue sapukan badan ngan air asam jawa... dulu waktu kecik2 mak aku pun penah buat macam tue kat aku.... apa lagi aku pun dengan maminye gi la buat sendiri air asam jawa tue.. hubby sibuk ngan si kecik... tak nak la kacau.... dah siap minta hubby sapukan kat kepala.... nasib baik dia sanggup walaupun ada bebelan...

malam tue juga rasa dah ok... mujarab juga petua nie... bolela cuba lagi nanti ye... nie berjangkit dari si kecik tuela... dia baru baik.. aku plak kena... risau plak dia demam semula.. sian tengok budak kecik nie demam... tak penah meregek malam.. balik kpg ganu plak demam..

No comments:

Post a Comment